Materiał z kategorii: MĄDRE BENEFITY

Benefity dla pracowników. Dlaczego nie pytamy o ich efektywność? [WIDEO]

Pizzowe piątki jako benefity dla pracowników są super. Ale nie o pizzę tu chodzi, ale o kulturę, która umożliwia spotykanie się przy niej – przekonuje Karol Wolski.

Wydaje się, że mierzenie skuteczności podejmowanych działań jest naturalną częścią procesu pracy. Mówiąc prościej: dobrze jest wiedzieć czy to, co robimy ma sens, pomaga nam osiągnąć nasze cele. Nie inaczej jest w HR. Przy tak dużej liczbie obowiązków i obszarów, którymi trzeba się zaopiekować, poszukiwanie optymalnych rozwiązań jest kluczowe. Prawda? Życie pokazuje jednak, że nie do końca…

Wiesz, że tworzymy najciekawszy w Polsce newsletter dla HR? 

Sprawdź koniecznie! Dołącz do wyjątkowego grona Kadrowiczów!

Skoro wiemy – dlaczego nie robimy?

Dzieje się tak przynajmniej w kilku kluczowych obszarach. Jednym z nich są benefity dla pracowników. Wydawać by się mogło, że praktycy HR będą zainteresowani tym, czy te rozwiązania, które wdrażają przekładają się na osiąganie ważnych dla nich celów. Niestety, praktyka tego nie potwierdza. Jak pokazują badania EY, 73 proc. firm w Polsce nie mierzy efektywności benefitów. Co więcej, aż 45 proc. z nich nie zamierza tego robić! Tylko 28 proc. się do tego przymierza.

Postanowiliśmy poszukać odpowiedzi na pytanie o to, dlaczego właściwie HR nie mierzy efektywności benefitów dla pracowników? Do krótkiej rozmowy zaprosiliśmy Karola Wolskiego, czołowego eksperta od analityki w obszarze HR.

Zadaliśmy naszemu rozmówcy kilka bardzo konkretnych pytań. Z naszej rozmowy dowiesz się między innymi:

  • Z jakich powodów HR tak niechętnie podchodzi do mierzenia efektywności benefitów?
  • Dlaczego warto to robić? Po co brać na siebie kolejne zadania?
  • Jak w procesie analizy łączyć różne perspektywy i oczekiwania (np. ze strony zarządu)?
  • Jakich błędów się wystrzegać, zwłaszcza na początku przygody z analizowaniem skuteczności benefitów dla pracowników?

Ponad 70% firm nie sprawdza, czy ich benefity pozapłacowe przynoszą efekty #StronaKadry #MądreBenefity

Benefity dla pracowników to korzyści dla firmy

To bardzo praktyczna rozmowa, „pigułka” wprowadzająca w ten ciekawy świat mądrego HR opierającego swe decyzje na danych.

Zachęcam, aby analizować benefity z perspektywy wyników – na co się one przekładają. Dla mnie benefit sam w sobie nie jest celem. Celem jest to, żeby pracownik przynosił wartość firmie. Muszę więc dokonać analizy, czy to co kupiłem – czy jest to pizza, czy rower dla pracowników, czy samochód służbowy – przekłada się na te efekty, o które mi chodzi – mówi Karol Wolski.

Warto na koniec dodać, że Karol Wolski jest prelegentem czwartej edycji konferencji Meetbenefit, która w całości poświęcona jest tematowi mierzenia efektywności wdrażanych benefitów. Zapraszamy do bezpłatnego udziału!

Karol Wolski

Założyciel HRM Academy – platformy online umożliwiającej rozwój kompetencji osobom z branży HR (szczególnie w obszarze analityki). Wcześniej pracował jako Change and Development Manager w Grupie Fideltronik.

Zielone jest dobre i się opłaca!

Nawet w trudnych gospodarczo czasach, firmy powinny działać ekologicznie i odpowiedzialnie. Z kilku powodów.

Po pierwsze, ochrona środowiska jest ważna, zwłaszcza dla przyszłych pokoleń. Dalej: to się po prostu opłaca. Firmy, które działają ekologicznie, mają większą szansę na pozyskanie klientów. Po trzecie: przyciągają najlepsze talenty.

W nadchodzącej edycji konferencji „Zdrowie i benefity” poszukamy odpowiedzi na pytanie o to, jak zielony HR może wdrażać idee ekologiczne w swojej firmie.

Partnerem/ekspertem naszego serwisu jest eTutor!

Cyfrowe kursy językowe to nowoczesny benefit dla każdego pracownika. Platforma eTutor pozwala uczyć się języka wygodniej, przyjemniej i szybciej. Sztuczna inteligencja, multimedia i personalizacja powodują, że nauka jest bardzo skuteczna. Odbywa się ona we własnym tempie, w dogodnym czasie i bez stresu. eTutor uczy na wszystkich poziomach zaawansowania i zawiera specjalistyczne słownictwo ze wszystkich branż. Polecamy!

LinkedIn
Facebook
Twitter