Grupa PZU: Odpowiedzialność pracodawcy za trwały dobrostan pracownika [AUDIO]

Edukacja, bezpieczeństwo, profilaktyka, narzędzia wsparcia – to cztery obszary, które wzajemnie się uzupełniają i, jak przekonują eksperci Grupy PZU, mają ogromny wpływ na budowanie trwałego dobrostanu pracownika w organizacji. 

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy, która odbyła się podczas 3. edycji wydarzenia Zdrowie i Benefity: docenianie pracownika, 19 września 2023 r., w której uczestniczyli:

  • Tomasz Fronczak | Dyrektor Biura Programów Emerytalno-Oszczędnościowych w TFI PZU SA
  • Weronika Dejneka | Prezes Zarządu w PZU Cash S.A.
  • Dr n. o zdr. Mariola Borowska | Rzeczniczka Zdrowia w PZU
  • Jacek Taraśkiewicz | Dyrektor Biura Sprzedaży Własnej Benefitów Pozapłacowych | PZU Pomoc w PZU Sport, PZU Benefity. 

Rozmowę prowadziła Monika Nowacka-Şahin, CEO meet&grow, marki Spółki Dreamcast, organizatora wydarzenia. 

Z tego materiału dowiesz się między innymi: 

  • Jak rozumieć pojęcia edukacji, bezpieczeństwa, profilaktyki i narzędzi wsparcia w kontekście budowania trwałego dobrostanu pracownika 
  • Jak wspierać pracowników w obszarze bezpieczeństwa finansowego 
  • Jakie działania może podjąć pracodawca, któremu zależy na wspieraniu profilaktyki zdrowia pracowników 
  • O narzędziu ułatwiającym holistyczne podejście do budowania dobrostanu pracowników.

 

Holistyczne podejście do odpowiedzialnego budowania trwałego dobrostanu pracownika 

Z punktu widzenia przedsiębiorcy, w skali mikro, pracownik jest dobrem indywidualnym. 

Z perspektywy makro – jest dobrem społecznym. Troszcząc się o pracownika, edukując go w różnych aspektach, dbając o jego potrzeby zapewniające mu komfort pracy i wspierając go w mądrym łączeniu życia zawodowego z życiem prywatnym, pracodawca dba o dobro wspólne, jakim jest pracownik.  Dbałość o trwały dobrostan pracownika to nic innego jak odpowiedzialność społeczna pracodawcy wobec pracownika, wobec organizacji i wobec rynku pracy.  

Podczas spotkania z ekspertkami i ekspertami Grupy PZU rozmawialiśmy o tym, dlaczego ta odpowiedzialność jest ważna, jakie działania edukacyjne warto podejmować w organizacji, aby kształtować świadomość pracowników i wreszcie jakimi działaniami w krótkiej i długiej perspektywie dbać o ich szerokorozumiane bezpieczeństwo.  

Podczas rozmowy padło wiele pytań od uczestniczek i uczestników wydarzenia. Były to pytania bardzo praktyczne, dlatego tym bardziej zachęcamy do wysłuchania rozmowy.  

O co pytały uczestniczki, o co pytali uczestnicy? 

  • Czy szkolenia, webinary dotyczące narzędzi finansowych cieszą się dużym zainteresowaniem i czy pracownicy chcą się uczyć o finansach? 
  • Z jakimi bolączkami, jeśli chodzi o obszar finansów, najczęściej borykają się pracownicy i jak pracodawca może ich w tym zakresie wesprzeć? 
  • Jakie obiekcje mają pracodawcy, jeśli chodzi o narzędzia wsparcia pracowników w obszarze finansów?  
  • Jak zachęcić pracowników do inwestowania w rozwiązania finansowe?  
  • W jaki sposób pracodawca może zachęcać pracowników do badań profilaktycznych, aby nie być posądzanym o przekraczanie granic? 
  • Jak w obszarze profilaktyki odpowiadać na różnorodne potrzeby pracowników? 
  • Jaki produkt jest najbardziej popularny w ofercie Grupy PZU i jaki produkt jest najbardziej popularny wśród pracowników Grupy PZU? 
  • Czy nie ma ryzyka przerzucenia odpowiedzialności za wellbeing finansowy na pracodawcę i czy to nie jest krótka ścieżka do informacji dla pracodawcy: „Chcesz zadbać o mój wellbeing, to daj mi podwyżkę.”?

 

Życzymy dobrego odbioru!

Materiał przygotowany we współpracy z Grupą PZU. 06.11.2023