Kongres Kadry logo

4 – 5 czerwca 2024 | Centrum Nauki Kopernik, Warszawa
Dzień 1 – konferencja | Dzień 2 – konferencja i warsztaty

39. edycja Kongresu Kadry

CAŁA KADRA DO JEDNEJ BRAMKI
jak grać, aby razem wygrać biznes

  • 00dni
  • 00godzin
  • 00minut

HR i biznes: Idealne połączenie nie istn... A może jednak tak? | wydarzenie audio

Dyskusja o tym, że biznes potrzebuje HR-u, że HR powinien rozumieć biznes i odpowiadać na jego potrzeby, że potrzebna jest współpraca pomiędzy biznesem i HRem prowadzone są od wielu lat. Temat ten jest przedmiotem wystąpień i rozmów na wielu spotkaniach i konferencjach, najczęściej bez udziału tej drugiej strony – bez biznesu.  
Podczas 39. edycji Kongresu Kadry chcemy pokazać, że HR jest częścią biznesu organizacji.
Jest odpowiedzialny za istotny obszar, bez którego organizacja nie mogłaby świadczyć usług ani prowadzić produkcji. Kluczowe wyzwania dla HRu to te, przed którymi stoi część biznesowa każdej organizacji, więc bez dialogu, bez wspólnej strategii – ani rusz.
W przededniu Kongresu zapraszam do wysłuchania rozmowy z przedstawicielami partnerów strategicznych Kongresu: Grupy LUX MED, SD Worx Poland, Wellbee i UNIT4.
Przedstawiciele firm, które na co dzień pracują z HRem i biznesem w zakresie wdrażania biznesowych projektów HRowych, podzielą się swoimi obserwacjami, spostrzeżeniami i doświadczeniem ze współpracy na linii HR – biznes.

39 Kongres Kadry – wśród prelegentów:

Monika Nowacka-Sahin

Monika Nowacka-Sahin

PRZEWODNICZKA PO KONGRESIE

CEO StronaKadry.pl

Marek Amrogowicz

MÓWCA

Dyrektor Zakładu Produkcji Foteli i Krzeseł, Dyrektor Zakładu Przemysłu Drzewnego w Nowy Styl

Bartłomiej Brach

MÓWCA

Założyciel w brightlight

Andrzej Borczyk

PANELISTA

Niezależny ekspert, Chief People Officer w CCC Group

Przemysław Barszcz

PANELISTA

Country Manager w Booksy

Jolanta Chmielecka

PANELISTKA

Liderka zespołu Employee Experience w PwC Polska

Piotr Adamczyk

PROWADZĄCY WARSZTAT

CFA, akredytowany trener Wealthvox i Akademii Moore Polska

Monika Dawid-Sawicka

MÓWCZYNI

Ekspertka rynku pracy, konsultantka HR, coach ICF PCC, praktyk analizy transakcyjnej, facylitator

Paweł Dudziak

PANELISTA

Dyrektor HR w Gourmet Foods

Maja Gojtowska

MÓWCZYNI

Ekspertka ds. employer brandingu, konsultantka, trenerka

Artur Drygalski

PANELISTA

Country Manager w SC Johnson Poland

Paweł Dudziak

PANELISTA

Dyrektor HR w Gourmet Foods

Kinga Gałęcka

MÓWCZYNI

Head of HR w rebuy recommerce services

Marcin Grela

PROWADZĄCY PANEL

Twórca w Sales Angels

Sylwia Gutkowska-Charkiewicz

MÓWCZYNI

Learning & Development Partner w Wirtualna Polska

Marlena Huszczak

PANELISTKA

People Director, Eastern Europe w Kantar

Dominika Klichowicz

PANELISTKA

Global Head of Talent Development & Engagement w OLX

Krzysztof Jakubowski

MÓWCA

Dyrektor zarządzający w Mondi Simet sp. z o.o.

Barbara Kotarba

PRZEWODNICZKA PO GRZE

Creative Director w Warszawskie Gry Miejski

Joanna Kotzian

MÓWCZYNI

Ekspertka w badaniu wellbeingu pracowników i budowaniu strategii dobrostanu, współzałożycielka w Well.hr

Małgorzata Langlois

MÓWCZYNI

HR Full-Stack

Hanna Kowakowska

MÓWCZYNI

trenerka i coachyni biznesu oraz psychoterapeutka Gestalt w Wellbee

Sławomir Łopalewski

Sławomir Łopalewsk

MÓWCA

Członek Zarządu, Dyrektor Zarządzający w LUX MED Ubezpieczenia

Julia Łukaszewska

MÓWCZYNI

Marketing Project Manager w Agencja Marketingowa XO MEDIA

Kamila Makówka-Nowak

MÓWCZYNI

CEO w Agencja Marketingowa XO MEDIA

dr Małgorzata Mitoraj-Jaroszek

MÓWCZYNI

Ekspertka HR, trenerka, mentorka w T4D

Anna Michna-Humeniuk

MÓWCZYNI

Dyrektor HR, Polska i Central Eastern Europe w Mondi Group

Marta Paleczna

MÓWCZYNI

People & Diversity Partner w Papaya Films

Emilia Pedrycz

MÓWCZYNI

Engineering Culture Lead w BNP Paribas Bank Polska

Marcin Pliszka

PANELISTA

Starszy Menedżer ds. Rozwoju Kompetencji w Jeronimo Martins Polska

Joanna Pluta

MÓWCZYNI

Sales Manager w SD Worx Poland

Agnieszka Połońska

MÓWCZYNI

Head of Sales and Product Development w Wyborcza.pl

Dorota Sawicz

MÓWCZYNI

Dyrektorka Personalna w Grupa LUX MED

Adam Seoudi

MÓWCA

Global Senior Reward Manager w Dyson

Anita Soczka

MÓWCZYNI

Head of People & Culture w Merixstudio

dr hab. n. med. Andrzej Silczuk

MÓWCA

psychiatra, psychoedukator i Chief Medical Officer w Wellbee

Krzysztof Sołowski

MÓWCA

Pre-Sales Manager w UNIT4 Polska

Elżbieta Stelmach

MÓWCZYNI

Praktyk Analizy Transakcyjnej, trener biznesu, coach kariery, konsultant

Wojciech Telenga

PANELISTA

Executive Partner - Digital Transformation, Head of Sales w TUATARA

Magdalena Ulasińska

MÓWCZYNI

Development & Engagement Director w Wirtualna Polska

Justyna Walas-Ryba

MÓWCZYNI

prawniczka, ekspertka ds. compliance i raportowania CSR (obecnie ESG), trenerka Akademii Moore Polska

Iwona Wencel

MÓWCZYNI

HR Executive z 25-letnim doświadczeniem, inicjatorka i CEO w HR Power Mentor

Krzysztof Wiśniak

PANELISTA

Regionalny Lider Personalny na Europę w obszarze operacyjnym Izolacje w Owens Corning

Paulina Zasempa

PANELISTKA

People Country Lead – Poland and CEE w SD Worx Poland

Arkadiusz Żmudziński

MÓWCA

Ekspert ds. employer brandingu, komunikacji wewnętrznej i kultury organizacyjnej

o 39. kongresie kadry...

CAŁA KADRA – DO JEDNEJ BRAMKI.
Jak grać, aby razem wygrać biznes.
„Partnerstwo jest powszechnie rozumiane jako dobrowolna i kooperacyjna relacja pomiędzy różnymi stronami, w której wszyscy uczestnicy („partnerzy”) zgadzają się pracować razem, aby osiągnąć wspólny cel lub podjąć specyficzne zadanie i dzielić ryzyko, odpowiedzialność, zasoby, kompetencje i korzyści.”

Dyskusja o tym, że biznes potrzebuje HR-u, że HR powinien rozumieć biznes i odpowiadać na jego potrzeby, że potrzebna jest współpraca pomiędzy biznesem i HRem prowadzone są od wielu lat. Temat ten jest przedmiotem wystąpień i rozmów na wielu spotkaniach i konferencjach, najczęściej bez udziału tej drugiej strony – bez biznesu.

Podczas 39. edycji Kongresu Kadry chcemy podkreślać, że HR jest częścią biznesu organizacji. Jest odpowiedzialny za istotny obszar, bez którego organizacja nie mogłaby świadczyć usług ani prowadzić produkcji. Ważnym elementem budżetu organizacji jest właśnie budżet HR (wynagrodzenia, inwestycje w rozwój itp.). Choćby ten element nie jest oderwany od biznesu. KPI dla HR, czyli finansowe i niefinansowe wskaźniki, mierzą efektywność procesów prowadzonych przez dział HR dla biznesu.

Kluczowe wyzwania dla HRu to te, przed którymi stoi część biznesowa każdej organizacji, więc bez dialogu, bez wspólnej strategii – ani rusz. Dla biznesu ważne jest to, aby nieustannie diagnozować i rozwijać potencjał pracowników, który przekłada się na efektywność organizacji. Dzięki temu możliwe jest proaktywne odpowiadanie na aktualne i przyszłe wyzwania, przed jakimi stoi organizacja.

  • Czy rzeczywiście jest tak, jak pojawia się często w komentarzach słownych czy pisanych, że HR zbyt wolno podejmuje działania w stosunku do potrzeb biznesowych organizacji, i jak to zmienić?
  • Jakie wyzwania ze strony sprzedaży i produkcji mają obecnie działy HR i jak powinny na nie proaktywnie odpowiadać?
  • Co powinien wiedzieć HR o biznesie, a co biznes o HRze i jak budować relację opartą na realnej współpracy?
  • Jak powinna wyglądać współpraca HRu z szefem finansów, szefem marketingu i innych działów?
  • I wreszcie: dlaczego wciąż za mało jest zaufania i wzajemnej komunikacji na linii HR – zarząd i jak to zmienić?

Chcąc podjąć próbę odpowiedzi na powyższe pytania w pierwszym dniu Kongresu pokażemy realne, praktyczne kejsy współpracy na linii: HR – produkcja, HR – sprzedaż, HR – finanse, HR – zarząd. Zaprosimy do rozmów i dyskusji o budowaniu realnego partnerstwa – rozmów opartych na poszukiwaniu drogi do osiągnięcia wspólnego celu, jakim jest ‘wygranie biznesu”.

W drugim dniu Kongresu, w trzech równoległych ścieżkach będziemy rozmawiać o tym, co HR powinien wiedzieć o biznesie, jak HR może rozwijać kompetencje biznesowe. Będą też propozycje dla przedstawicieli biznesu o tym, jak współpracować z HRem i co biznes powinien wiedzieć o HRze.

To będzie wyjątkowy Kongres. Wyjątkowy dlatego, że zapraszamy do wystąpienia na scenie, ale także do udziału w Kongresie szefów działów sprzedaży, działów produkcji, działów finansowych, a także członków zarządu. Tylko w takim gronie możemy rozmawiać o wspólnym biznesie.

Wyzwanie

Zaangażowanie ważne, ale trudne

Kiedy pytamy uczestników Kongresu Kadry o temat, którym powinniśmy się zająć przy kolejnej edycji, „zaangażowanie” pojawia się za każdym razem w ścisłej czołówce odpowiedzi. Nie bez powodu.

Zaangażowanie pracowników dla wielu jest czymś na kształt Świętego Graala firmowej kultury. Dlaczego? Zaangażowany pracownik nie tylko koncentruje się na swoich zadaniach, wykonuje je rzetelnie i wychodzi z inicjatywą. Zaangażowanie się po prostu firmie opłaca. Z badań Instytutu Gallupa wynika, że firmy najbardziej zaangażowane w porównaniu do organizacji z końcówki zestawienia osiągają lepszą o 22 proc. rentowność, o 21 proc. wydajność oraz o 10 proc. lepsze oceny klientów.

Wyzwaniem jest jednak niskie zaangażowanie pracowników. Z analiz Gallupa wiemy, że tylko 14 proc. Polaków wskazuje na zadowolenie i zaangażowanie w wykonywane obowiązki. Na 38 analizowanych krajów europejskich Polacy znajdują się na 25. miejscu.

W badaniu firmy Enpulse aż 12 proc. polskich pracowników udzieliło odpowiedzi świadczących o tym, że są całkowicie niezaangażowani. Obniżonym poziomem zaangażowania charakteryzuje się 35 proc. badanych. Jak sobie z tym poradzić?

Rozwiązanie

Jak wpisywać je w "mindset" organizacji?

Zaangażowanie jest pojęciem złożonym i wpisującym się w szerokie spektrum działań każdej organizacji. Można je budować (i tracić!) w dowolnym, najdrobniejszym nawet zadaniu. Na jego poziom ma nie tylko jakość przywództwa i zaufanie do bezpośrednich przełożonych; „walka” o zaangażowanie zaczyna się już wraz z pierwszym, rekrutacyjnym kontaktem z potencjalnym pracownikiem.

Dlatego myślenie o zaangażowaniu powinno być wpisane nie tylko w strategię, ale także codzienny „mindset” działania firmy. Do tego oczywiście niezbędna jest aktywność liderek i liderów – także na najwyższym poziomie organizacyjnym.

38 KONGRES KADRY

Partnerzy 39. Kongresu Kadry

Czym jest Kongres Kadry?

Więcej niż konferencja!

Kongres Kadry to wyjątkowe wydarzenie na mapie polskich spotkań branżowych – to prawdziwe święto HR!

Konferencja odbywa się dwa razy w ciągu roku: wiosną i jesienią. Za nami już 38 edycji! To tysiące prelekcji, warsztatów, spotkań i aktywności integrujących praktyków i praktyczki.

Zbliżająca się, 39. edycja Kongresu Kadry będzie miała wyjątkową formułę łączącą najlepsze aspekty spotkania stacjonarnego: inspirujące wystąpienia i praktyczne warsztaty.

Kto organizuje Kongres Kadry?

Kongres Kadry tworzy stronakadry.pl! Tworzymy platformy nawiązywania współpracy między praktyczkami i praktykami HR oraz wymiany poglądów i doświadczeń.

Obok Kongresu Kadry organizujemy między innymi konferencję Zdrowie i Benefity w całości poświęconą tematyce wellbeingu i świadczeń pozapłacowych, oraz ExpoHR – największy przegląd produktów i usług dla branży HR!

Właścicielem marki stronakadry.pl jest spółka Dreamcast.

Dlaczego warto tu być?

Wyjątkowa formuła

Kongres realizujemy wykorzystując nasze wieloletnie doświadczenie organizacji wydarzeń dla HR. Łączymy najlepsze praktyki spotkań stacjonarnych.To połączenie wartościowego networkingu inspiracji z praktycznymi case study i warsztatami.

Ważny, aktualny temat

Biznes - jest tematem, o którym przyjemnie dyskutuje się nie tylko w kuluarach. Ma on bezpośrednie przełożenia na dzisiejsze realia naszej pracy. Potrzebujesz najświeższej wiedzy i sprawdzonych rozwiązań. Znajdziesz je podczas Kongresu.

Bez gadających głów

Do współtworzenia programu Kongresu zapraszamy wyłącznie sprawdzonych praktyków i praktyczki. Jeśli inspirujemy - to tylko z najlepszymi! Zapraszamy też ludzi ze świata nauki i biznesmenów z krwi i kości - warto czerpać wiedzę od najlpszych!

ceny biletów

Szczegóły logistyczne wydarzenia

4 – 5 czerwca 2024
Centrum Nauki Kopernik
Wybrzeże Kościuszkowskie 20, Warszawa

Przydatne informacje praktyczne

Zostań partnerem Kongresu Kadry!

Obecność w roli Partnera daje możliwość dotarcia do wyjątkowej grupy uczestników, a przez to:

🟠 nawiązania kontaktu z decydentami zakupu produktów i usług personalnych – bardzo starannie dobieramy grupę uczestników, wśród których znajdziesz wyłącznie praktyków HR,

🟠 budowania i utrwalania pozytywnego wizerunku marki poprzez wystąpienia eksperckie i prezentacje produktowe – pomożemy Twojej firmie pokazać się z najlepszej strony,

🟠 poznania środowiska menedżerów personalnych oraz aktualnych trendów i wyzwań branży – rozwijaj także swoje kompetencje i poszerzaj własne horyzonty,

🟠 wspierania możliwości organizacji najważniejszego forum wymiany doświadczeń i wiedzy w polskiej branży HR – dzięki Twojemu wsparciu wydarzenie może się odbywać!

CHCESZ ZOSTAĆ PARTNEREM 39. KONGRESU KADRY?

Magdalena Damrath
Business Development Manager

+48 504 129 245

magdalena.damrath@meetandgrow.pl

Jesteśmy dla Ciebie!

Masz pytania odnośnie biletów, programu, prelekcji, naszych wydarzeń? Napisz do nas!
hr@meetandgrow.pl | wspolpraca@meetandgrow.pl