Pracownik zdalny musi czuć, że jest ważny i doceniany. Poza wsparciem w rozwoju zawodowym warto udowodnić pracownikom, że są ważni – jako ludzie. Zadbać, żeby dobrze radzili sobie ze stresem i trudnymi sytuacjami. W uzasadnionych przypadkach należy rozważyć wsparcie coacha albo mentora czy skorzystać z bogatej oferty z obszaru wellbeing – programów realizowanych obecnie zdalnie, które pomogą pracownikom zadbać o zdrowie i kondycję fizyczną.
Trzeba również zadbać o stworzenie okazji do nieformalnych kontaktów. Spotkania w kąciku kawowym można zastąpić wirtualną przerwą na kawę, dobrym pomysłem jest również spotkanie Lunch & Learn w formule online. Od czasu do czasu należy jednak wzmocnić wszystkie nasze działania dobrze zaplanowanymi spotkaniami twarzą w twarz.
Budowanie zaangażowania można prowadzić na wiele sposobów. Ważne, żeby dobrać narzędzia do specyfiki naszej firmy i oczekiwań pracowników. Warto regularnie prosić o feedback i sprawdzać poziom zaangażowania. Zmiana sposobu działania firm to szansa na wprowadzenie innowacji, wzmocnienie kultury firmy, ale również zmianę roli i pozycji HR w organizacji.