Materiał z kategorii: ZARZĄDZANIE HR

HR i sprzedaż. Dwa dopalacze dla Twoich projektów

Jak mądrze prowadzić projekty łączące HR i sprzedaż?
Obrazek do tekstu HR i sprzedaż

W dzisiejszych nowych i nieco dziwnych czasach, jako eksperci od rozwoju ludzi oraz budowania zaangażowania w organizacji, jesteśmy poddawani szczególnej presji. Poniżej przedstawiamy gotowe pomysły na to, jak przy ograniczonych środkach zrealizować projekty, które będą miały zauważalny wpływ na biznes.

Wiesz, że tworzymy najciekawszy w Polsce newsletter dla HR? 

Sprawdź koniecznie! Dołącz do wyjątkowego grona Kadrowiczów!

Dopalacz pierwszy: zapewnij zespołowi „super czas razem”

W sytuacji, gdy wiele zespołów pracuje zdalnie lub hybrydowo, kiedy widujemy się głównie na „zoomach”, łatwo stracić poczucie przynależności do zespołu. Pomimo starań liderów, cele stają się niejasne, coraz więcej informacji nam umyka, szczególnie tych, które do tej pory roznosiły się drogą nieformalną w firmowej kuchni.

Co więcej, jeśli w ciągu ostatniego roku dołączyły do zespołu nowe osoby, to w zasadzie nie miały one szansy poznać bliżej współpracowników. To z kolei negatywnie wpływa na otwartość i zaufanie w zespole, a w konsekwencji powoduje pogorszenie komunikacji, mniej kreatywności i zaangażowania, a na końcu opóźnienia w projektach.

Czy takie sytuacje zdarzają się czasem w twojej organizacji? Jeśli tak, to warto zorganizować warsztaty zespołowe, które w bardzo angażującej formie online zaadresują powyższe problemy. Nasze doświadczenia z ostatnich miesięcy pokazują, że działa to wyjątkowo dobrze, ale musi zostać spełnionych kilku warunków:

  • warsztaty muszą być prowadzone są przez doświadczonego trenera, który dobrze się czuje w środowisku online,
  • zastosowane są wysokiej jakości narzędzia zwiększające otwartość i poprawiające komunikację w zespole – możesz przetestować na przykład nasze rozwiązania: Behawioralna Mapa Zespołu Extended DISC, czy Analiza Predyspozycji i Talentów Extended DISC,
  • stosowane są różnorodne formy pracy oraz dodatkowe interaktywne narzędzia typu tablica Mural.

Dopalacz drugi: HR i sprzedaż z nowymi narzędziami

W działach sprzedaży pokutuje kilka mitów:

  • w czasie kryzysu należy odłożyć temat szkoleń na półkę,
  • w kryzysie róbmy szkolenia z negocjacji, bo klienci są bardziej twardzi w tym obszarze,
  • trzeba szkolić tylko tych najsłabszych, żeby w końcu zaczęli „robić targety”,
  • szkolenia czy warsztaty online są nudne i nieefektywne w sprzedaży.

Warto zadać pytanie: jak HR może pomóc „odblokować” sprzedawców lub pomóc im realizować jeszcze ambitniejsze cele

Naszym zdaniem warto obalić te mity i spojrzeć na ten temat od innej strony: jak HR może pomóc „odblokować” sprzedawców lub pomóc im realizować jeszcze ambitniejsze cele? Jak HR i sprzedaż mogą działać razem – dla dobra całej firmy?

Można to zrobić na przykład z pomocą badania predyspozycji oraz kompetencji i nastawienia wybranej grupy sprzedawców. Służą temu takie narzędzia jak FinxS Sales Assessment, czy Extended DISC Sales 18. Certyfikowany konsultant pomaga zdefiniować wybrany typ procesu sprzedaży, sprzedawcy wypełniają jeden lub dwa kwestionariusze online, a na podstawie ich odpowiedzi generowane są systemowe raporty z rekomendacjami działań rozwojowych. Warto zwrócić uwagę, że nie zawsze będzie to szkolenie z wybranych kompetencji, czasem może to być przesunięcie do innej roli, czasem indywidualny coaching nastawiony na zmianę konkretnego zachowania. Kilka tygodni pracy skoncentrowanej na konkretnych zweryfikowanych potrzebach pozwala osiągnąć przełomowe rezultaty w krótkim czasie. HR i sprzedaż mogą doskonale się wspierać.

Partnerem materiału jest Extended Tools Polska

Extended Tools Polska to cyfrowe narzędzia wspierające rekrutację, rozwój i zaangażowanie pracowników – szczególnie w warunkach pracy zdalnej. Wiodące międzynarodowe marki, które Extended Tools reprezentuje w Polsce to: Extended DISC – diagnostyka psychometryczna, predyspozycje i talenty; FinxS – Feedback 360°, badanie kompetencji w sprzedaży, badania klimatu organizacyjnego; Mindmarker – wzmocnienie efektów szkolenie, zwiększanie retencji wiedzy. Więcej informacji: extended.tools.

Zielone jest dobre i się opłaca!

Nawet w trudnych gospodarczo czasach, firmy powinny działać ekologicznie i odpowiedzialnie. Z kilku powodów.

Po pierwsze, ochrona środowiska jest ważna, zwłaszcza dla przyszłych pokoleń. Dalej: to się po prostu opłaca. Firmy, które działają ekologicznie, mają większą szansę na pozyskanie klientów. Po trzecie: przyciągają najlepsze talenty.

W nadchodzącej edycji konferencji „Zdrowie i benefity” poszukamy odpowiedzi na pytanie o to, jak zielony HR może wdrażać idee ekologiczne w swojej firmie.

LinkedIn
Facebook
Twitter
Romeo Grzębowski

Romeo Grzębowski

Chief Inspiration Officer w Extended Tools Polska oraz Partner w Time For Team. Doświadczony HR Manager i konsultant w takich firmach jak Xerox Polska i Nicholson International.